اخبار

مزایای کره گیاهی

۱۳۹۹/۰۸/۲۶

 چشمانتان را ببندید و به سرزمین‌های شمالی فکر کنید. انسان‌هایی با موهای روشن، هوای تازه، سبک زندگی بیرون از منزل و افرادی که یک زندگی سالم و بی درد سر دارند. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص سبک زندگی سالم آن ها به شما خواهیم داد، قول بدهید که این اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارید.

توصیه‌های لازم برای زندگی سالم‌تر نظیر آنچه مردم سرزمین‌های شمالی دارند در سایت www.nordern.org وجود دارد. می‌پرسید این توصیه‌ها چیست؟ توصیه‌های تغذیه‌ای سرزمین‌های شمالی[1] گزارشی است که از سال 1980 هر 8 سال یکبار به عنوان مرجع برای کسانی که سعی در زندگی سالم‌تر دارند منتشر می‌شود. این سازمان مانند سازمان بهداشت کانادا[2]، شورای ملی تحقیقات بهداشت و تحقیقات پزشکی استرالیا[3] و مرکز سیاست گذاری و ارتقاء تغذیه ایالات متحده[4] است و با بیش از 100 کارشناس علمی همکاری می‌کند. این گروه از رویکرد مبتنی بر شواهد برای ارزیابی روابط بین الگوهای رژیم غذایی‌، غذاها و مواد مغذی و نتایج آن ها در حوزه سلامتی استفاده می‌کند. در ادامه بر اساس مطالعات این گروه راهنمایی‌هایی برای داشتن یک تغذیه سالم، اینکه چه مواد غذایی در اولویت برنامه روزانه قرار بگیرند و از چه محصولاتی باید اجتناب شود ارائه می‌گردد.

غذاهای سالم که باید به طور منظم مصرف شوند: (1) سبزیجات (2) میوه و انواع دانه‌ها (3) ماهی (4) روغن‌های گیاهی (5) انواع کم چرب لبنیات و گوشت

غذاهایی که باید مصرف آن‌ها را محدود کرد: (1) گوشت قرمز و فرآوری شده (2) شکر (3) نمک (4) الکل

بدین ترتیب پیشنهاد می‌شود که استفاده از کره گیاهی به ویژه انواع پخش پذیر آن در برنامه روزانه قرار گیرد زیرا نه تنها این محصول از روغن‌های گیاهی ساخته شده بلکه چربی‌های بد (نظیر چربی اشباع و ترانس) کمی دارد و در عوض مقادیر چربی های خوب آن بالاست[5].



[1] Nordic Nutrition Report (NNR)

[2] Health Canada

[3] National Health and Medical Research Council of Australia

[4] The Center for Nutrition Policy and Promotion in the United State

[5]  منبع: انجمن مارگارین اروپا