اخبار

چرا کره گیاهی؟

۱۳۹۹/۰۸/۲۶

 در مورد کره گیاهی سوالات زیادی مطرح می‌شود. بنابراین یک تیم تحقیقاتی[1] تصمیم گرفت تا به برخی از سوالات  مهم در مورد کره گیاهی پاسخ دهد.

1-     دلیل تمایز کره گیاهی چیست؟ این محصول یک فرآورده گیاهی است و از روغن حاصل از دانه و دیگر بخش‌های برخی گیاهان ساخته می‌شود.

2-     کره گیاهی از چه ساخته شده است؟ این محصول از روغن‌های گیاهی با کیفیت بالا ساخته می‌شود که عمدتاً حاوی اُمگا ۳ و اُمگا ۶ است، و به نوبه خود به حفظ سطح مناسب کلسترول در بدن کمک می‌کنند. توصیه می‌شود روزانه ۲ گرم اُمگا ۳ (اسید آلفا لینولنیک) و ۱۰ گرم اُمگا ۶ (اسید لینولئیک) مصرف کنید.

3-     چرا باید کره گیاهی مصرف کرد؟ رژیم غذایی مبتنی بر کره گیاهی به کاهش جذب چربی‌های جامد کمک می‌کند. به علاوه کره گیاهی حاوی چربی‌های غیر اشباع خوب است که مصرف روزانه آن توصیه می‌شود.

4-     آیا کره گیاهی واقعاً مفید است؟ این محصول از ترکیب برخی روغن‌های گیاهی نظیر آفتابگردان به دست می‌آید و چربی اشباع کمی دارد. کره گیاهی یک انتخاب هوشمندانه برای وعده‌های غذایی روزانه است.

5-     چربی‌های اشباع کره گیاهی چقدر است؟ کره‌های گیاهی با کیفیت حاوی چربی‌های اشباع کمی هستند.

6-     چربی‌های ترانس کره گیاهی چقدر است؟ کره‌های گیاهی روغن‌های هیدروژنه جزئی ندارند، بنابراین فاقداسیدهای چرب ترانس هستند.

7-     نقش کره گیاهی در سلامتی چیست؟ کره‌های گیاهی با کیفیت حاوی چربی‌های غیر اشباع خوب هستند. این چربی‌ها برای ساخت سلول‌های مغز، سلامت قلب و برای تقویت اعصاب چشم مناسب هستند.

8-     آیا کره گیاهی برای رژیم غذایی گیاه خواری مناسب است؟ اکثر کره‌های گیاهی برای گیاه خواران مناسب هستند، اما همیشه باید برچسب یا لفاف محصول را چک کنید. مهم‌ترین جزء در کره گیاهی، روغن گیاهی می‌باشد که برای رژیم غذایی گیاه خواری مناسب است.

9-     آیا کالری زیادی در کره گیاهی وجود دارد؟ کره گیاهی به ویژه انواع کم چرب آن معمولا کالری کمتری برای هر وعده غذایی دارد.

10-   آیا هر روز از کره گیاهی لذت می‌برید؟ بله قطعا همینطور است! از نان تست صبحانه تا میان وعده ظهر و شام دلچسب، برای همه وعده‌ها و مناسبت‌ها می‌شود از کره گیاهی استفاده کرد[2].



[1] Enjoy Margarine Everyday

[2] منبع انجمن مارگارین اروپا