اخبار

ترخیص ۱۱ هزار تن کره از گمرک در انتظار تصمیم جدید دولت یازدهم

۱۳۹۲/۰۵/۲۷

در حالی که هنوز بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی از جمله خوراک دام و طیور و ۱۱ هزار تن کره از گمرک ترخیص نشده است، دبیر انجمن صنایع لبنی می‌گوید همه چیز در انتظار تصمیم جدید دولت یازدهم است.

رضا باکری ، در پاسخ به این پرسش که آیا کره‌ دپو شده در گمرک ترخیص شده است، گفت: هنوز 11 هزار تن کره در گمرک وجود دارد و بخشنامه روشنی برای تخصیص ارز و ترخیص از گمرک صادر نشده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: بانک مرکزی بخشنامه کرده است که از ابتدای مرداد ارز مرجع 2477 تومان برای ترخیص کالاهای اساسی از گمرک تخصیص یابد.

وی ادامه داد: اما پیش از این ابلاغ کتبی در خرداد ماه از سوی وزارت صنعت و معدن وجود داشت که برای ترخیص کره، از گمرک باید ارز مرجع 1226 تخصیص یابد و در قبال آن همچنان به قیمت سال 91 عرضه شود.

باکری تصریح کرد: هنوز هیچ بخشنامه روشنی در مورد پرداخت ارز به کالاهای اساسی وجود ندارد و کالاهای مانده در گمرک منتظر تصمیم جدید دولت یازدهم است.

از باکری سؤال شد گمرک اعلام کرده است تیمی برای ترخیص کالاها مستقر شده است؟ گفت: از هویت این تیم و نحوه عمل آنها اطلاعی در دست نداریم.

باکری در پاسخ به اینکه رئیس‌جمهور جدید نظر خود را در مورد پرداخت ارز به کالاهای اساسی اعلام کرده است، گفت: ما هم شنیدیم وزرای قبلی با وزرای جدید در حضور رئیس‌جمهور جلسه‌ای داشتند و در آنجا برای تخصیص ارز مرجع به کالاهای اساسی صورت جلسه شده است.

به گزارش فارس؛ 22 هزار تن کره از 5 ماه پیش در گمرک کشور دپو شده است و تاکنون 14 هزار تن آن با ارز مرجع 1226 ترخیص شده است اما 11 هزار تن بعد از بخشنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر تک نرخی شدن ارز و تغییر ارز مرجع به 2477 تومان هنوز ترخیص نشده است این در حالی است که گزارش‌های مبنی بر کمبود این محصول در بازار وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس