مقالات

عضو کارگروه حمایت از تولید خبر داد
ارائه طرح جدید حمایت از تولید به دولت در ۴ سرفصل/ بلاتکلیفی مصوبات دولت قبل

۱۳۹۲/۰۶/۰۳

 

آرمان خالقی در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با توجه به نهایی نشدن لایحه حمایت از تولید در مجلس، کارگروه حمایت از تولید طرح جدیدی را برای حمایت از تولید تدوین کرده که طی یک ماه آینده به هیأت دولت ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح با بازنگری مفاد طرح حمایت از تولید مورد بحث در مجلس تهیه شده است، تصریح کرد: سرفصل‌هایی مانند بهبود فضای کسب و کار، ساماندهی ساز و کارهای تولید، کیفیت - تحقیق و توسعه و همچنین امور حرفه‌ای (مدیریت امور صنایع و معادن) دیده شده است.

وی ادامه داد: این طرح را به هیأت دولت ارائه خواهیم کرد تا پس از آن، با تشخیص هیئت دولت جهت اجرا ابلاغ شود و یا اینکه در صورت لزوم، برای تبدیل به قانون به مجلس ارائه شود.

خالقی در ادامه از احتمال برگزاری جلسه جدید کارگروه حمایت از تولید در هفته جاری با حضور وزیر صنعت خبر داد و گفت: در این جلسه گزارشی در مورد عملکرد کارگروه حمایت از تولید در دولت قبل به نعمت‌زاده ارائه خواهد شد.

* طرح‌های معطل مانده از دولت قبل برای حمایت از تولید

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مصوبات کارگروه حمایت از تولید در دولت قبل به مرحله ابلاغ و اجرا نرسیدند، گفت: این تعداد از مصوبات در هیئت تطبیق قوانین مجلس و دولت در انتظار تعیین تکلیف هستند که برای حل این مشکل باید در دولت جدید تصمیم‌گیری شود.