مقالات

افزایش قیمت شیر فله‌ای باعث رشد 10 درصدی قیمت لبنیات شده است

۱۳۹۳/۰۴/۲۱

 علی رجبی _ رئیس اتحادیه لبنیات فروشان تهران_ در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با گلایه از تفاوتی که سازمان صنعت بین بخش لبنیات صنعتی و سنتی قائل می‌شود، گفت: باید شیر فله‌ای با یک نرخ در اختیار این دو بخش قرار گیرد اما متاسفانه با قیمت بالاتر به دست تولیدکنندگان لبنیات سنتی می‌رسد.

 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 1400واحد تولید لبنیات سنتی در سطح استان تهران داریم افزود: لبنیات به عنوان محصولی استراتژیک محسوب می‌شود و در حال حاضر بسیاری از کارخانجات محصولات را به عنوان سنتی عرضه می‌کنند چون گرایش مردم به این محصولات زیاد شده است .

 

 

رئیس اتحادیه لبنیات فروشان تهران همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه از روغن پالم به جای چربی شیر استفاده می کنند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر واردات روغن پالم به دلیل ارزان‌تر بودن آن افزایش یافته است.

 

 

رجبی تاکید کرد: این روغن مورد تایید وزارت بهداشت نیست و به جای چربی شیر استفاده می شود که برای سلامت جامعه مضراتی دارد و متاسفانه هیچ مسوولی به طور جدی در این زمینه پی‌گیر نیست.

 

 

وی گفت: هیچ کشوری از این روغن در تهیه لبنیات استفاده نمی‌کند و استفاده از این روغن افزایش کلسترول خون و در نهایت تنگی و انسداد عروق و سکته‌های قلبی را به همراه دارد.