مقالات

آمریکا

۱۳۹۴/۰۲/۰۹

 

آمریکا:

 کشت بهاره ذرت و دیگر دانه های روغنی تا 6 اردیبهشت ماه سال جاری هنوز زیر میزان میانگین است، اما آب و هوای مطلوب در هفته منتهی به 13 اردیبهشت ماه می تواند این رویه را تغییر دهدو موجب افزایش میزان دانه های روغنی گردد. بسیاری از مفسران از شرایط مطلوب آب و هوایی برای کشت می گویند.

 گزارش هایی از منابع غیر دولتی در آمریکا از کاهش تمایل به تغییر نوع کشت از ذرت به سویا خبر می دهند که این میزان از مقدار تخمین اولیه کمتر است به طبع شاهد افزایش کشت ذرت خواهیم بود. علاوه بر این بهبود شرایط آب و هوایی طی دو هفته آینده موجب افزایش کشت ذرت خواهد شد.

تا 6 اردیبهشت ماه سال جاری 19 درصد از مناطق مورد کشت ذرت انجام شد (برخلاف 17 درصد سال قبل و 25 درصد میانگین سال های گذشته) اما برخلاف ذرت دیگر غلات از جمله گندم 55 درصد کشت آن انجام شد. (برخلاف 17 درصد سال گذشته و 29 درصد میانگین سال های گذشته) جو با 56 درصد (برخلاف 32 درصد سال گذشته و 35 درصد میانگین سال های گذشته)

تا 6 اردیبهشت کشت 2 درصد از مناطق مورد نظر سویا انجام شد. (برخلاف 3 درصد سال قبل و 4 درصد میانگین سال های گذشته).چشم انداز صادرات سویا: در هفته منتهی به سوم اردیبهشت ماه صادرات سویا به 312 هزار تن رسید که از آن 106 هزار تن به مکزیک، 90 هزار تن به ژاپن و 66 هزار تن به پاکستان و 158 هزار تن به مقصد نامعلوم فروخته شد. بعضی معتقدند که مقصد آن به چین بوده و برخی دیگر معتقد به ارسال این میزان دانه به کارخانجات روغنکشی اروپا هستند.