مقالات

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:<
حذف مقررات غيرضرور در برنامه كاري 100 روزه وزارت صنعت

۱۳۹۲/۰۶/۰۳

وي، يكي از مشكلات جدي صنايع كشور را مبحث نقدينگي ذكر كرد و گفت: در حال حاضر اين موضوع در زمينه هاي مختلف بسيار حائز اهميت است و ما در صدد رفع اين مشكلات هستيم.
وي افزود: هنگامي كه واحدها كمتر توليد مي كنند خود به خود سوددهي آنها كاهش پيدا كرده و به دنبال آنها مشكلات نقدينگي بروز و جلوه پيدا مي كند.
وزير صنعت، معدن و تجارت، تغيير نرخ ارز را از موارد ديگري برشمرد كه در ايجاد مشكلات تاثيرگذار بوده است به طوري كه تعدادي از واحدها كه از تسهيلات بانكي بيش از گذشته استفاده كردند در اين زمينه متضرر شده اند.
وي در ادامه مسائل بانكي را از چالش هاي ديگري دانست كه بايد به آن پرداخته شود و دراين باره گفت: يكي از مشكلاتي كه برخي واحدها با آن روبرو هستند درخواست پرداخت 130 درصد پيش پرداخت براي گشايش اعتبار است چرا كه اين رقم در گذشته با 10 درصد گشايش مي شد.
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود ، همچنين موضوع بازار، صادرات و محدوديتهاي تحريم را از ديگر مسائلي عنوان كرد كه به آن پرداخته خواهد شد.
وي ادامه داد: توجه به بازارهاي صادراتي و همچنين واردات بعضي از قطعات و مواد اوليه نيز از موضوعاتي است كه بايد يكي پس از ديگري با كمك صنعتگران و همكاران در دولت به آنها خواهيم پرداخت.
نعمت زاده با تاكيد بر اينكه رفع مشكلات و محدوديتها در كوتاه مدت ميسر نخواهد شد و بايد با برنامه ريزي دقيق و هدفمند صورت بگيرد اظهار داشت: اميدواريم دركوتاهترين زمان ممكن به رفع تدريجي آنها اقدام كنيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه در جلسه اي كه با وزير اقتصاد و دارايي به منظور جمع بندي و بررسي مشكلات و معضلات برگزار خواهد شد بر آنيم تا با همكاري واحدهاي اقتصادي و مالي كشور بخشي از اين مشكلات به مرور رفع شود.

منبع: خبرگزاری مهر