مقالات

لبنیات پرچرب در بسته غذایی مسافران حذف و از تبلیغات خوراکی های مضر خودداری شود

۱۳۹۳/۰۶/۲۳


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی این نامه نگاری ها در راستای وظایف حاکمیتی و رسالت اصلی وزارت بهداشت مبنی بر تامین و ارتقاء سلامت جامعه و در راستای اجرایی کردن سیاستهای کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری انجام شده است .



**از تبلیغات خوراکی های آسیب رسان به سلامت خودداری شود 

وزارت بهداشت ، طی نامه ای به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده است که به منظور همراهی با اهداف کلان سلامت جامعه و پیشگیری از سوء استفاده برخی سودجویان، طی حرکتی فرهنگی همراه با کمپین ایجاد شده برای سلامت مردم، تمام مطبوعات و نشریات کشور از چاپ تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت مانند فرآورده های غذایی پرچرب و با نمک بالا خودداری کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در زمان حاضر بیماری های قلبی عروقی به عنوان یکی از سه علت اصلی مرگ و میر و ناتوانی انسان ها در سراسر جهان مطرح است و مصرف چربی ها و نمک در ایجاد این بیماری ها و مرگ ناشی از آن، نقش اصلی را ایفا می کنند .

بنابراین یکی از اهداف برنامه های تغذیه ای این وزارتخانه، کاهش مصرف چربی و نمک در رژیم غذایی مردم است.

براساس گزارش یاد شده ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به دلیل توزیع لبنیات پرچرب در بسته های غذایی مسافران در یکی از خطوط هواپیمایی که همزمان با سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی مشاهده شده بود، با مسوولان وزارت راه و شهرسازی هم مکاتبه داشت.

مسوولان وزارت بهداشت طی نامه ای به مسوولان وزارت راه و شهرسازی از آنان نیز خواسته اند بسته های غذایی خطوط حمل و نقل مسافری را اصلاح و مواد غذایی آسیب رسان به سلامت مردم را هم حذف کنند.



دیدگاه خود را بیان کنید