اخبار

حقایق تغذیه‌ای

۱۳۹۹/۰۸/۲۶

 ·        کره گیاهی نرم که کره گیاهی پخش پذیر[1] نیز نامیده می‌شود، از روغن‌ دانه یا سایر قسمت‌های گیاهان ساخته می‌شود. 

·        امروزه دستورالعمل‌های رژیمی مصرف کنندگان را به انتخاب کره‌های گیاهی پخش پذیر تشویق می‌کند.

·        کره‌های گیاهی فاقد چربی‌های ترانس هستند.

·        کره گیاهی و غذاهایی که از روغن‌های گیاهی درست شده‌اند، منبع عالی چربی‌های غیر اشباع، به خصوص چربی‌های چند غیر اشباعی هستند. چربی‌های غیر اشباع (که به آن ها چربی‌های خوب نیز می‌گویند) باعث کاهش التهاب و کاهش سطح کلسترول خون می‌شوند.

·        مطالعات علمی به طور مستقیم فواید و مزایای کره گیاهی پخش پذیر را بررسی و همه آن‌ها سلامت محوری این محصول را تایید کرده‌اند.

·        کره گیاهی پخش پذیر حاوی 2 گرم یا کمتر چربی اشباع در هر وعده و همچنین فاقد کلسترول است.

·        اکثر کره‌های گیاهی پخش پذیر کالری کمی دارند. در حالی که صرفه جویی ۲۵ کالری در هر وعده غذایی ممکن است به نظر کم باشد ولی همین باعث می شود که در طول یک سال بیش از 1 کیلوگرم از وزن بدن کم شود.

·        کره گیاهی پخش پذیر حاوی ویتامین A و D است که برای بینایی، رشد، تولید مثل، استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها مهم هستند.

·        مارگارین یک منبع عالی ویتامین E  و آنتی اکسیدان است و بنابراین برای محافظت در برابر تصلب شرائین و کاهش تشکیل کلسترول بد (LDL) مناسب است.

نکات آشپزی و پخت و پز

کره‌های گیاهی می‌توانند تقریبا در هر دستور پختی که نیاز به روغن دارند استفاده شوند. کره‌های گیاهی پخش پذیر برای برخی شیرینی‌ها که به مقادیر مشخصی چربی و رطوبت نیاز دارند توصیه نمی‌شود مگر این که یک دستور پخت ویژه برای آن وجود داشته باشد. ضمناً کره‌های گیاهی برای اکثر برنامه‌های آشپزی از جمله سرخ کردن، تاپینگ و پخش پذیری بسیار مناسب  است[2].



[1] Spreadable

[2] منبع: انجمن مارگارین اروپا



دیدگاه خود را بیان کنید